Eerste paal MariTim-huis geslagen

Eerste paal MariTim-huis geslagen

Datum: 4 juni 2026

12 mei 2026 was een bijzondere dag voor Stichting MariTim. Op deze dag werd de eerste paal geslagen voor het MariTim-huis: de plek waar straks acht (jong)volwassenen die nét even anders zijn een veilig, warm en liefdevol thuis zullen vinden.

Hoewel we deze mijlpaal bewust klein wilden houden en alleen familie, vrienden en direct betrokkenen hadden uitgenodigd, werden we verrast door een geweldige opkomst. Meer dan 50 mensen kwamen samen om dit bijzondere moment met ons te vieren.

Onder een stralende lentezon sloeg Patricia de eerste paal. Een moment waar jarenlang van is gedroomd, naar is toegewerkt en waarin de inzet, betrokkenheid en steun van zoveel mensen samenkwamen.

Wat deze dag zo bijzonder maakte, was niet alleen de start van de bouw. Het waren de mensen die erbij waren. De lachende gezichten, de warme gesprekken, de trots, de liefde en de dankbaarheid waren overal voelbaar. Het bevestigde opnieuw dat MariTim veel meer is dan een gebouw. Het is een gemeenschap van mensen die samen geloven in een toekomst waarin onze bewoners zich gezien, geliefd en gewaardeerd voelen.

Voor veel aanwezigen voelde deze dag als een tastbaar bewijs dat de droom werkelijkheid wordt.

Het gaat nu écht gebeuren. Het MariTim-huis wordt gebouwd.

Wij zijn iedereen die heeft bijgedragen aan deze bijzondere mijlpaal ontzettend dankbaar en kijken ernaar uit om de verdere bouw samen met jullie te volgen.